Vorig jaar introduceerde Hyundai de eigenzinnige Veloster. Een aanbod dat zich in het segment van de compacte gezinscoupé's vooral onderscheid door z'n unieke deuropstelling. Een gewiekste zet die het bedrijf iets geeft om uit te spelen tegen de concurrentie. Die is immers met onder meer de Renault Megane, Astra GTC, Scirocco of Mini lang niet mals.
De Veloster staat al vanaf € 21.499 in de catalogus. Daarvoor krijg je in basisuitvoering een 140pk sterke 1.6l benzinemotor. Die is meteen voorzien van onder meer een manuele airco, een lederen stuurwiel en lichtmetalen velgen. Een upgrade van Lounge naar Style kost je € 2.000 en brengt 18-duims lichtmetaal, aluminium pedalen, snelheidsregelaar en een automatische airco op. Twee optiepakketten bieden je de mogelijkheid om de uitrusting naar een nog hoger niveau te tillen. Voorzien van alle toeters en bellen kost het model € 28.249. En heb je de variant met manuele zes bak die we eerder al uitgebreid aan de tand voelden. De versie met automaat - een systeem met dubbele koppeling - is nieuw en vraagt in elk uitrustingsniveau een extra inspanning van € 1.350.
Met een diesel heeft Hyundai geen haast. Maar een Veloster Turbo met een 186pk sterke variant van deze atmosferische motor is reeds voorgesteld en wordt nog dit jaar aan het aanbod toegevoegd.