Meer dan 200pk, dat was de verwachting voor de eerder al aangekondigde Hyundai Veloster Turbo. Maar zo veel vermogen persen de Koreanen uiteindelijk niet uit de 1.6l viercilinder. Het blok tikt finaal af op 186pk en 265Nm. Dat is wel respectievelijk 33 en 59% meer dan de atmosferische variant.
Dat de 2+1-deurs wordt dankzij een assertievere koetswerkkit ook meteen 3cm langer en 1,5cm breder. Aan de binnenzijde wordt een sportievere aankleding gecombineerd met een standaard 7-duims aanraakgevoelig scherm voor de bediening van de infotainmentinstallatie.
De snelste Veloster heeft momenteel nog 9,7 tellen nodig om de 100 te halen. De Turbo tikt af op 8,1 tellen in combinatie met de conventionele zestrapsautomaat. Wie met de hand wil schakelen moet drie tienden extra rekenen. De top bedraagt 214km/u. Natuurlijk heeft Hyundai de remmen en de ophanging afgestemd op het hogere potentieel van de eigenzinnige automobiel.