Na een bewogen 2010 is Saab uiteraard blij er nog bij te zijn. Op z'n stand in Brussel is er ruim aandacht voor de 9-5. Het vlaggenschip van de Zweedse autobouwer was ook een jaar geleden al te zien in Brussel, maar het beschikbare motorenpalet werd na de zomer nog uitgebreid. Er kwam een 180pk sterke 1.6l turbomotor en een krachtiger biturbo tweeliter diesel met een vermogen van 190pk bij.
De 9-3 onderging in het laatste kwartaal van 2010 nog aanpassingen die een lagere CO2-uitstoot combineren met meer vermogen. De benzines werden zo'n 7% zuiniger en bij de diesels werd een besparing van 10% gerealiseerd. De 1.9 TTiD werd daarbij telkens zo'n 10pk krachtiger (leverbaar als 130, 160 en 180pk) en de CO2-uitstoot daalde tot 119gr/km.
Het grootste Saab-nieuws in Brussel is evenwel de Europese première van de 9-4X. Die SUV is samen met GM ontwikkeld en loopt in de VS van de band. Hij wordt ook bij ons toegevoegd aan de catalogus, ook al heeft Saab de hoogste verwachtingen van de Amerikaanse markt. Het motorenpalet is daar een afspiegeling van. Saab biedt een drieliter V6 met 265pk en 300Nm en een 2,8l V6 turbo met 300pk en 400Nm aan. Diesels zijn er tot nader order niet.