De herfst is in het land, dat valt niet meer te ontkennen. Met het vallen van de bladeren moeten we helaas ook onze MT-07 na een kwartaal aan z’n eigenaar teruggeven. Helaas, ja. Nochtans hebben we daar doorgaans weinig moeite mee. Als het nieuw er een beetje af is en vluchtige emotiepieken hebben plaatsgemaakt voor een rationeler verbond, valt afscheid nemen van een duurtester zelden zwaar. Dit keer ligt dat toch een beetje anders.
Als derde motorfiets op rij kreeg de MT-07 eveneens de eer om ons ervan te overtuigen dat je hem hebben moet. Dat een potente tweewieler meer op het gevoel zou inspelen dan een doordeweekse hatchback viel enigszins te verwachten natuurlijk. Maar er is dit keer meer aan de hand. De Yamaha terugbrengen, dat vinden we dit keer écht niet leuk.
“De MT-07 heeft het allemaal. En dat verkoopt.”
Yamaha heeft dan ook een erg interessant pakket uitgewerkt. Van het knappe lijnenspel, het ongecompliceerde rijgedrag, de speelse krachtbron tot en met het prijskaartje toe: we mogen met de hand op het hart verkondigen dat het plaatje klopt. Dat is trouwens een mening waarmee we lang niet alleen staan. In België voert de MT-07 Yamaha’s verkoopstabellen aan. Hij is daarnaast ook de populairste nieuwe naked tout court. En hij bezet reeds enkele maanden een stek in de Belgische top-tien der nieuw ingeschreven gemotoriseerde tweewielers.
Verrassend? Tuurlijk niet. Voor net geen € 6.000 haal je een leuke, lichte en toch potente naked in huis waarmee je onder de mensen kan komen. Dat hebben we de afgelopen drie maanden zelf mogen ondervinden. Wie dat onvoldoende vindt, is wel erg veeleisend. Laten we daarom afsluiten met een open einde. Want wij zeggen geen vaarwel, beste MT-07, maar tot ziens ...