Voor de goede orde vertellen we u nog eens dat deze C in vergelijking met z'n voorganger 4cm breder werd en in de lengte 5,5cm groeide. Bij deze test gaat wat meer aandacht uit naar de vormgeving. Deze nieuwe generatie kent een klassieker lijnenspel dan z'n voorganger met dubbele versmolten ovalen koplampen. En dat lijkt wind in de zeilen van de AMG-mensen. Want deze C heeft erdoor van nature een assertievere pose gekregen, terwijl z'n voorganger uitgesproken elegant was.
Deze AMG is gebaseerd op de Avantgarde-uitvoering, waarvan z'n specifiek smoelwerk met grote Ster op de grille het meest in het oog springende kenmerk is. AMG vervangt het radiatorrooster evenwel door een radiatorrooster met twee verchroomde lamellen. De voorbumper heeft grotere luchtdoorstroomopeningen. De zijdelingse kieuwen zorgen voor een betere oliekoeling en je hebt recht op een specifieke onderschort. De motorkap kreeg twee powerdomes die de kracht van de potige achtcilinder eronder moeten benadrukken. Een stijlelement dat je ook van binnenin kan opmerken.
De flank krijgt zijschorten, uiteraard vallen de specifieke 18-duims lichtmetalen AMG-velgen op en als je daarvoor blind zou zijn, doet het "6,3 AMG"-logo wellicht wel een belletje rinkelen. Achteraan vinden we een discreet koffervleugeltje, een diffuser en natuurlijk vier ovalen uitlaatstukken.