De boordplank van de X6 is identiek aan die van de X5. Geen probleem denken we zo, want die oogt nog steeds bijzonder verzorgt en over de ergonomie valt geen slecht woord te verzinnen. We weten dat de iDrive met bovenin de middenconsole geïntegreerd informatiescherm vaak wordt beschimpt en we kunnen alleen herhalen dat wij wél voorstander zijn van die interface. Je kan immers alle functies aanspreken zonder één keer je blik van de weg te moeten halen.
De X6 is aan de binnenkant een tikkeltje smaller dan z'n broer waarmee we hem steeds vergelijken. Vooral achteraan waar de prijs voor de bolle kont cash betaald moet worden. De X6 is dan ook uitsluitend een vierzitter. De daklijn werd weliswaar lager maar je moet ook achteraan al heel groot zijn, wil je daar hinder van ondervinden. Je moet alleen even in gedachten houden dat de boog van de zijruiten lager komt. Bij het instappen is die beperking beter voelbaar dan wanneer je gezeten bent. Volwassenen kunnen in alle comfort zowel voor- als achteraan plaatsnemen. Omdat de vijfde plaats niet gehomologeerd is, kon BMW in de middenconsole achteraan opbervakken en bekerhouders onderbrengen. En dat is het enige kenmerk dat er minder indrukwekkend uitziet, dan we hadden gewild. Het merk heeft de kans niet aangegrepen om die middentunnel te verhogen tot de hoogte van de armsteun (er is wel een uitklapbaar exemplaar). Dat zou uiteraard een vaste achterbank vereisen, wat de belaadbaarheid zou beperken. Toch vinden we het geheel slordig in vergelijking met de foutloze afwerking en materiaalkeuze van de andere elementen.
Zowel voor- als achteraan is de steun van het zitmeubilair voldoende. Een geluk, want BMW heeft de handvaten tegen het dak achterwege gelaten omdat ze te laag zouden komen. Het heeft in de plaats daarvan lederen kussentjes tegen de middenconsole gemonteerd, zodat je bij een dynamische rijstijl met je knie steun kan zoeken. Een toonbeeld van een goed oog voor detail.