BMW was ongetwijfeld graag de eerste geweest om een coupé-lijn op een SUV te introduceren. Maar, en dit is onverwacht, SsangYong is het merk met de Actyon voorgeweest. Omdat bij BMW de messen geslepen en de kanonnen geladen worden, alleen nog maar bij het vermelden van dit feit, reppen we er verder met geen woord meer over. De X6 is gebaseerd op de X5. Maar de aanpassingen zijn ingrijpend. Finaal heeft deze 4,87m lange, 1,98m brede en 1,69m hoge SUV (sorry - SAC) alleen de motorkap met z'n broer gemeen.
De X6 krijgt een oplopende gordellijn, een geprononceerde kont en een aflopende daklijn. Dat laatste is het meest onderscheidende kenmerk, en wordt deskundig in de verf gezet door de sterk gebogen raamomlijsting met een sierrand te benadrukken. De conventionele gedeelde kofferklep van de X5 heeft plaats geruimd voor een vijfde deur met een haast horizontale achterruit. Dat vreet uiteraard wat aan het koffervolume, maar 570l (-50l) is nog steeds zeer respectabel. De achterbank kan plat, wat een maximale laadcapaciteit van 1.450l oplevert. Dat is 300l minder dan bij de X5, wat te wijten is aan de lagere daklijn. Doorladen kan ook via een skiluik. De vormgeving van de koffer is zeer egaal, wat de belaadbaarheid ten goede komt. Maar je mag wel vloeken op de laaddrempel want die is ongemeen hoog. De bolle kont krijgt met zijdelings ingewerkte uitlaten, een bodembeschermplaat met diffusor-kenmerken en een slanke achterlichten een uitgesproken karakter.