De Legacy oogt nog steeds bijzonder verzorgd. Dat de tand des tijds er stilaan vat op begint te krijgen is hooguit de keuze van de kunststoffen -traditioneel een zwak punt bij Japanners- aan te zien. Maar het is verre van dramatisch. Integendeel; de Legacy trakteert u als bestuurder dankzij een ruim verstelbaar stuur en zitmeubilair op een perfecte rijhouding. Zonder toevlucht te zoeken in overdreven afregelmogelijkheden blijkt het zitmeubilair comfortabel voor korte ritten en voldoende stevig om vermoeidheid tijdens langere verplaatsingen te weren. En als je op de achterbank al reden tot klagen zou hebben, dan is het omdat de voeten niet altijd even goed onder de voorzetels kunnen. Al het andere plaatsaanbod (knieën, hoofd...) voldoet ruimschoots.
Het instrumentarium is met z'n klassieke indeling met grote analoge ronde klokken perfect afleesbaar. Het oogt ook gedistingueerd dankzij z'n witte en rode verlichting. En de bestuurder krijgt middels het (optionele) centrale aanraakscherm desnoods ook informatie over het verbruik, de afgelegde afstand, belasting... De bediening daarvan is gebruiksvriendelijk. We zijn minder onder de indruk van het navigatiesysteem dat in dezelfde unit geïntegreerd is. Het interieur zelf is vrij van ergonomische valkuilen. Alles staat waar je het verwacht, waardoor je weinig last hebt van gewenning. Alles, behalve één ding. De startknop, waarop alleen de topversie recht heeft, vond een plaats links van de stuurkolom. Dat is niet helemaal logisch als u het ons vraagt. Vooral niet omdat de plaats waar de contactsleutel normaal zit (op de stuurkolom rechts van het stuurwiel) een plastic afdekplaat kreeg.
De laadruimte heeft een capaciteit van 459 liter en valt op door z'n gelijkmatige vorm en goede toegankelijkheid (lees: lage laaddrempel). In de Touring wordt die door een rolgordijn van de buitenwereld afgeschermd. De achterbank is vanzelfsprekend neerklapbaar. Maak je daarvan gebruik, dan zwelt de laadcapaciteit tot 1.650l.