Er stierf wat interieurruimte op het offerbed dat ter ere van de lijn werd opgetrokken. De voorste inzittenden hebben daarvan gelukkig geen besef. Want de C5 biedt er een zee van ruimte. Achteraan is de beenruimte ruimschoots voldoende. De schuin aflopende daklijn kan er de passagiers parten spelen als die respectabele afmetingen hebben. En de kofferinhoud werd kleiner. Een terugval van 471 naar 467 liter lijkt weinig dramatisch, maar dan offer je tegelijk het reservewiel. Anders slinkt het koffervolume tot 439 liter. De achterbank is nog steeds neerklapbaar en levert naar goede Citroën-traditie ook nog een vlakke laadvloer op. En de C5 is niet langer een vijfdeurs. Hij heeft weer een conventionele kofferklep. Met een vrij hoge laaddrempel nog wel, want de lijn van de massieve achterbumper mocht niet geschonden worden. De laadopening is wel vrij groot, dankzij de concave achterruit. Weinig sedans kunnen eraan tippen. Maar een vijfdeurs blijft veel praktischer.
Bijzondere aandacht ging uit naar de materiaalkeuze en afwerking van het interieur. De constructeur lijkt voor eens en altijd korte metten te willen maken met z'n reputatie op dat vlak. En het dient gezegd; alle materialen en kunststoffen die in het zicht springen zijn van uitstekend allooi. Alleen als je gaat zoeken valt het merk door de mand. Het merk introduceert in de C5 een instrumentarium dat in de C6 niet zou misstaan. De drie ronde klokken hebben geen volle wijzers meer. In het centrale deel zijn informatiedisplays ingewerkt. Je krijgt als bestuurder in één oogopslag een zondvloed aan gegevens, het is overzichtelijk en de indruk verzorgd. Het stuurwiel met vaste centrale naaf blijft bijzonder. We hebben het niet zo voor de vele knopjes en schakelaars waarmee het verzwaard is, maar het basisidee -waarover meer bij veiligheid- is uitstekend.
Het zitmeubilair is als vanouds omvangrijk, maar de steun is onberispelijk. Dat geldt zowel voor- als achteraan. En omdat het stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar is en ook het zitmeubilair zich ruim aan de wensen van de bestuurder laat aanpassen, ontpopt de C5 zich tot een raszuivere kilometervreter. Als het merk in het interieur een steek laat vallen, dan is het bij de bergvakken. Zo missen we een bruikbare bekerhouder (die in de middentunnel is gewoonweg onpraktisch). En ook de andere bergruimten, zoals die links van het stuur of in de portieren zijn eerder krap bemeten.