Nieuwe klanten aantrekken zonder je trouwe aanhangers op hun honger te laten zitten, is een precaire onderneming. Toch denken we dat Jaguar er in het interieur in geslaagd is. De aankleding mag dan wel bijzonder modern zijn, het staat nog steeds allemaal in het teken van vakmanschap. De boordplank is in aluminium uitgevoerd, maar de echte houtliefhebbers kijken dan maar naar de middentunnel waar het inlegwerk van hoog niveau is. Op die middentunnel zit trouwens één van deze Jaguar's grootste innovaties. De selectiehendel van de automaat is niet langer de bekende J-gate, maar een draaiknop. Die komt na het starten (waarbij de startknop oplicht met een pulserend rood licht) uit z'n verzonken positie ophoog. En de werking is best intuïtief, waardoor er nauwelijks sprake is van gewenning. Als je de startknop indrukt weet je overigens niet waar eerst kijken, want ook de verluchtingsmonden onthullen op dat ogenblik hun positie. Onnodig, als u het ons vraagt, maar verzorgd is het wel.
De zitpositie is omzeggens perfect. Niet uitgesproken laag, al bekruipt je wel dat gevoel door de ver over je oren getrokken gordellijn en de hoog gepositioneerde middenconsole. En op een enkel pietluttig detail is ook de ergonomie vrij van kritiek. Een aanraakgevoelig scherm op de middenconsole is verreweg de beste manier om door talloze menu's en instellingen te navigeren. Het zitcomfort is goed, zonder dat het ons sprakeloos maakt. Dat zijn we immers zelden. Achteraan is de situatie rooskleuriger dan ze op het eerste zicht lijkt. De daklijn duikt wel vroeg in de diepte, dat is gezichtsbedrog. Het is in feite de chroomomlijsting van de zijruiten die voor een groot deel voor het effect zorgt. Het dak zelf is relatief hoog. Je kan er dus gerust volwassenen laten plaatsnemen, ook al is de hoofdruimte kleiner dan gemiddeld in het segment.
De koffer profiteert niet van de riante koetswerkdimensies. Maar je kan met 500l niet van een gebrekkige opslagcapaciteit spreken. Omdat de achterruit verder doorloopt dan bij de concurrenten BMW 5-Reeks en Mercedes E-Klasse is de laadopening kleiner. De achterbank kan je wel neerklappen waardoor het volume uitbreidbaar is tot dik 900 liter.