Chrysler maakt de Grand Voyager een stuk veiliger dan hij was. Op papier althans, maar tot de EuroNCAP deze generatie tegen een muur heeft gekwakt moeten we daarop afgaan. De prestaties van de vorige editie waren overigens niet zo rooskleurig. Eigenaardig genoeg heeft nieuweling één airbag minder. Hij beschikt nog steeds over twee frontale en laterale airbags vooraan en gordijnairbags die de ganse lengte bestrijken. Een knie-exemplaar is gesneuveld. Dat diende alleen om de bestuurder voor de onaangepaste onderkant van het dashboard af te schermen. En nu is die onderzijde schokabsorberend, en heeft het plofkussen dus geen nut meer. Verder noteren we driepuntsgordels op alle zitplaatsen.
De actieve veiligheidsuitrusting moest de grote bus tot heden ontberen. Uiteraard had hij wel ABS, want dat is verplicht, maar stabiliteitscontrole doet nu pas z'n intrede. Het remsysteem is nu wel van de allerlaatste generatie. Het houdt spinnende wielen in bedwang en schikt de uitgeoefende remdruk zo dat onder- of overstuurneigingen beperkt blijven.