Als de Chrysler Grand Voyager ergens in uitblinkt, dan is het in het groot zijn. En hij is best geschikt om tegen een gezapig tempo kilometers te malen. Hij maakt dus z'n naam perfect waar. Wellicht heeft hij niet meer nodig, want op de Renault Grand Espace en enkele bestelwagen-afgeleiden na zijn er weinigen die een dergelijk plaatsaanbod kunnen aanbieden. 3.296l laadcapaciteit, stel je voor. De Voyager werd duidelijk praktischer dan voorheen want de zetels kunnen nu ook in de laadvloer opgeborgen worden. Over de moduleerbaarheid van het interieur zijn we niet bijzonder in de wolken. Het is weliswaar comfortabel, maar er zijn monovolumes die je meer naar je hand kan zetten. Je moet zelfs op de hier voorgereden topversie (die € 46.400 kost) nog bijbetalen voor klaptafeltjes.
Hij mag dan wel een grote dieselmotor (2.8l CRD met 163pk), een zestrapsautomaat en een gezonde wegligging hebben, hij blijft door en door Amerikaans. Dat slaat op de afwerking, maar ook op het weggedrag. Geen verassingen, dat niet, maar de besturing, het schakelgedrag, grip, motorgeluid... die paar concurrenten doen bijna altijd beter. De veiligheidsuitrusting is correct want ze omvat eindelijk stabiliteitscontrole.