De Grandtour neemt het interieur, althans vooraan, over van de berline. Dat spreekt voor zich. Dat wil zeggen dat je getrakteerd wordt op uitnodigende zetels, een overzichtelijke boordplank en heldere bedieningselementen. Op sommige vlakken zijn die zelfs beter dan bij de fonkelnieuwe Laguna. Maar niet alles identiek aan de berline. Zo ontbeert de break de diepteinstelling van het stuurwiel die wel beschikbaar is op de drie-of vijfdeursversie. De redenen zijn productietechnisch van aard, wat dan zou betekenen dat men de noodzakelijke componenten die (of niet goedkoop genoeg) kan aanleveren aan de fabriek van Bursa in Turkije waar het model van de band loopt. Spijtig, want het zou de rijdhouding achter het stuurwiel op kunnen krikken van goed naar uitstekend. Achteraan lijkt het interieur ruimer dan bij de berline, al is het maar door de toegenomen hoofdruimte. En dankzij het panoramische glazen dak baadt het in het licht. Een psychologische kunstgreep die z'n effect niet mist.
Aangezien het een break betreft, besteden we extra aandacht aan de laadcapaciteit van het model. Het volume zwelt in vergelijking met de berline alvast 151l tot 439l. Daarmee is het niet de grootste kleine break, maar pakt het model toch uit met een -naar buitenafmetingen- interessant volume. Met een minimum aan inspanning kan de rugleuning van de achterzetels (66/34 gedeeld) vlak gelegd worden. En in tegenstelling tot gedoodverfde concurrent Skoda Fabia, levert dat een vlakke laadvloer op. 1,45m lang en in staat om 1277 liter bagage te torsen (in volume uiteraard). De koffer scoort hoedanook goed door z'n regelmatige vorm. Er zijn geen uitstekende elementen die de belaadbaarheid belemmeren.