Voor het eerst in de geschiedenis is er een break -Grandtour- op basis van de Clio. Erg verrassend is dat evenwel niet, gezien de groeitrend van het segment. De concurrenten zijn schaars, maar zowel de Skoda Fabia Combi als de Peugeot 207 SW boeren goed. Logisch dus dat Renault z'n deel van de koek komt opeisen. Het model is er vanaf € 13.300 maar deze 105pk sterke 1.5l diesel tikt pas net onder € 20.000 af. De 4,2m lange break verloor wat van z'n pluimen sinds het prototype een jaar geleden voorgesteld werd. Maar praktisch is hij wel, met een laadvolume van minimaal 439l en maximaal 1.277l, een vlakke laadvloer, brede kofferklep en egaal vormgegeven koffer. De binnenruimte is net zo goed als die van berline, al betreuren we dat de Grandtour niet leverbaar is met een diepteverstelling voor het stuurwiel. De veiligheidsuitrusting is correct, maar niet rijkelijk.
Deze 105pk sterke Grandtour presteert vlot (sprint in 11,2 tellen en een top van 190km/u) en voelt bijzonder homogeen, voorspelbaar maar niet levenloos aan. De diesel is met een verbruiksgemiddelde van 4,6l (opgegeven verbruik - tegen 6,7l in de test) ook best zuinig.