Bij het openen van het portier bekruipt ons zeer snel het gevoel dat Renault op de zakelijke rijder mikt en dat doet met een uitgesproken Duitse designfilosofie. Zakelijke rijders willen immers alles bijzonder sober en zonder al te veel frivoliteit, toch? De reden is eenvoudig. Duitse merken doen het zeer goed op de ontzettend belangrijke leasemarkt. Heel veel fantasie behoefde Renault dus niet om het interieur aan te kleden. Het heeft daardoor alvast een bijzonder duidelijke structuur. De wijzerplaten zijn perfect afleesbaar en hebben een klassieke lay-out. Over de bedieningselementen die rond het stuurwiel zijn gegroepeerd kunnen we hetzelfde zeggen. We zijn iets minder te spreken over de middentunnel. De Renault-radio is nu eenmaal niet de meest gebruiksvriendelijke uit z'n segment (en het geproduceerde geluid is teleurstellend). Het meest problemen hadden we met de handmatige airco. De bediening daarvan lijkt simpel genoeg, het is echter nooit duidelijk of de eenheid aan het verwarmen of aan het koelen is. En het bijhorende informatiedisplay is veel te klein.
Ruimte is er zat. Blijkbaar hoort dat zo in dit segment. Als het op volume aankomt, klampt Renault aan bij de besten in z'n klasse. Vooral achteraan merken we op dat de beenruimte wedijvert met die van het topsegment. Zoals dat ook in pakweg de Ford Mondeo en Opel Vectra het geval is. Op de zithouding hebben we zowel voor- als achteraan geen opmerkingen.
De achterbank laat zich in een 66/33 verhouding neerklappen. Dat kan voortaan met één handeling via hendels die aan weerszijden van de bagageruimte zijn ingewerkt. Het resultaat is een vlakke laadvloer die niet minder dan 2,01m lang is. Het verre van onaardige standaard laadvolume van 508l zwelt zo tot 1.593l. En de handige details eindigen daar niet mee. Het rolgordijn kan met één haal geruimd worden. Wanneer het volledige laadvolume genut wordt, kan het afdekscherm in een eigen opbergvak onder de laadvloer opgeborgen worden. Je moet het dus niet thuis laten. De achterklep voorziet in een laadopening van 1,03 meter. Je kan er in theorie dus zelfs een europalet in kwijt.
Een opbergpakket voorziet nog in een scheidingsnet, een opklapbare indeelwand en een apart te openen achterruit, maar het is optioneel.