De Combi is vooraan identiek aan de vijfdeurs Fabia die aansluit bij de vormgeving die Skoda op de Roomster introduceerde. Dat vijfdeursexemplaar vertoont vooral trekken die schaamteloos van Suzuki's Swift afkomstig lijken, maar dat is hier niet het geval. Ditmaal zijn de gelijkenissen met de eveneens fonkelnieuwe Clio Grandtour frappant. Een sympathiek en gebalanceerd lijnenspel, wat de Fabia wel heeft, is in deze klasse mooi meegenomen. Maar het is nauwelijks bepalend. Hier dicteert de ratio. Juwelen, zoals het zestienduims lichtmetaal en de dakrails, liggen overigens mee aan de basis van het ge-escaleerde prijskaartje van dit exemplaar.
En die heeft meer baat bij een groter koffervolume. En dat is uitsluitend te danken aan een met 25cm verlengde achter-overhang. Skoda scoort op weloverwogen punten. Zo is de laaddrempel laag en geniet de kofferklep een riante opening. En de achterbank is neerklapbaar. In de koffer past steeds 480l, wat meer dan respectabel is. Met de rugleuning plat wordt dat maximaal 1.460l. De koffer geniet een praktische indeling. De ruimte rond de wielkasten wordt benut voor opbergvakken en net als in de vijfdeurs en de Roomster monteert Skoda ook hier een geïntegreerd boodschappenmandje. Dat valt duidelijk in de smaak.