BMW neemt de veiligheidsuitrusting van de 3 Coupé integraal over. Dat betekent frontale-, zijdelingse- en gordijnairbags. Op alle vier de zitplaatsen zijn er 3-punts veiligheidsgordels met gordelspanners en spankrachtbegrenzers. En in de portieren zitten diagonaal gemonteerde veiligheidsbalken.
De elektronische hulpmiddelen omvatten stabiliteitscontrole, tractiecontrole en een geavanceerde remwerking, om onder- en overstuurneigingen bij het inremmen van een bocht te elimineren. In slechte omstandigheden heeft de stabiliteitscontrole overigens z'n handen vol aan de M3. Het systeem laat zich volledig uitschakelen, zoals dat hoort. Een M dient immers toch om mee te gaan spelen. Moderne remkrachtverdelers kalven wel wat van de pret af, want de elektronica compenseert puur fysische neigigen, waardoor je de voortrein bijvoorbeeld niet meer met een zachte remdruk de bocht in kan dwingen. Een kwaal die overigens alle moderne speeltuigen treft.
Xenonlicht en mistlichten zijn standaard. Op onze testwagen troffen we adaptieve bochtenverlichting aan, wat wil zeggen dat sensoren de hoek, de snelheid van de wagen en de middelpuntvliedende kracht registreren, om hieruit de optimale draaihoek voor de lichten te berekenen.