Het binnenwerk wordt nagenoeg integraal overgenomen van de Golf Plus. Dat levert alvast een goede moduleerbaarheid op. De achterbank is verschuifbaar en neerklapbaar. De kofferinhoud van 470l is op die manier uitbreidbaar tot 1.510l. Leuk ook dat de passagierszetel vooraan dicht klapt. Als je voor je nieuwste project bij de Gamma staat, bespaart je dat alvast wat ergernis.
Op de achterbank wordt je niet alleen verwend met een gezonde dosis hoofd- en beenruimte. Je hebt er ook de beschikking over klaptafeltjes, als in een echte monovolume.
Vooraan vinden we een in de hoogte regelbare bestuurderszetel en een stuurwiel dat in hoogte en diepte aanpasbaar is. Op de rijhouding valt dus hoegenaamd niets aan te merken. Het zitmeubilair levert voldoende zijdelingse steun. Het is eerder hard, maar blijft ook tijdens langere ritten comfortabel.
De boordplank voor je neus is in de gekende bordeeltinten verlicht. Het heeft, net als de rest van de bedieningsorganen een heldere structuur. Ergonomische missers zijn er niet. We kunnen gerust vol lof zijn over de kwaliteit van de assemblage. Wat niet wil zeggen dat we meteen in zwijm vallen van opwinding bij de vormgeving. Die is naar goede VW-gewoonte zeer voorspelbaar. Saai zelfs.