Aan de binnenzijde trekt Fiat de retro-vormgeving zeer consequent door. Dat levert tot ons plezier een zeer aantrekkelijk ogende tellerpartij op waarbij de toerenteller en de snelheidsmeter in één enkele klok zitten verwerkt. Akkoord, de afleesbaarheid van vooral de toerenteller had beter gekund, maar een kniesoor die daarover valt. De boordplank is uitgevoerd in een contrasterende kunststof die gezien het toch vrij gepeperde prijskaartje van het model, op vlak van kwaliteit maar net overeind blijft. Veel van de trendy ogende accenten, zoals de in een chroomtint uitgevoerde deurklinken, blijven overigens slechts overeind zolang je er naar kijkt en er niet aan voelt. We betreuren verder vooral de afwezigheid van een afsluitbaar handschoenkastje, maar al met al is de 500 aan de binnenzijde een best gerieflijke auto. Er is geen gebrek aan plaatsen om allerlei prulletjes in onder te brengen. En Fiat kon zich niet permitteren blind te zijn voor de gevoeligheden van de jeugd. Je kan dus probleemloos een geluidsinstallatie met MP34-functionaliteit of -nog beter- een Ipod-aansluiting uit de optielijst plukken. Verre van goedkoop, maar wel functioneel.
Op een wat horizontale stuuropstelling na -nog zo'n erfenis van de Panda- is het aan boord best aangenaam toeven. De hendels zitten waar ze horen te zitten, en het zitmeubilair is tegen z'n taak opgewassen. Wat meer zijdelingse steun was welkom geweest gezien we hier toch met de (voorlopig) sportieve topversie de baan op trokken, maar voor korte en middellange ritten voldoet de zachte zetelvulling niettemin. Wil je de 500 de stad uitjagen en langere trajecten voorschotelen, dan neemt het modelletje wraak op je onderrug. De zetels leveren daar onvoldoende steun.
De 500 beschikt over vier zitplaatsen, maar in tegenstelling tot de Panda, schikt u best geen volwassenen op de plaatsen achteraan. Ze zijn niet alleen moeilijk toegankelijk, het is er ook best krap. De koffer offert functionaliteit en inhoud aan de leuke kont van de 500. Niet alleen is die met 185l eerder klein, door de schuin aflopende achterzijde is hij eerder driehoekig van vorm wat onhandig voor de belading. De achterbank is wel neerklapbaar. Het laadvermogen zwelt dan tot maximaal 750l.