De uitgesproken sportieve roeping van het model vertaalt zich ook in een specifiek interieur. Je zit in uitgesproken sportief getekende kuipzetels van Recaro, die voor zowel bestuurder als passagier een hoogteregeling en een regelbare lendensteun meekregen. De grote steunkussens zorgen voor meer dan voldoende zijdelingse steun. De bekleding is uitgevoerd in een discrete stof-ledercombinatie. De zijdelingse steunvlakken van de voor- en achterzetels, de bekleding van de deurpanelen en het prettig aanvoelend stuurwiel zijn in leder uitgevoerd. Zit- en rugvlak van de zetels zijn in een grijze stof met Cupra-opschrift. Door het ontwerp van de zetels kies je automatisch voor een sportievere zithouding, dichter bij het stuur. Dat is in de hoogte en in de diepte instelbaar, waardoor een geschikte rijhouding voor iedereen in een mum van tijd gevonden zou moeten zijn.
De vormgeving van de achterbank is evenzo sportief, en lijkt op het eerste zicht maar plaats te bieden aan 2 personen. Door de uitwerking van zijdelingse steunvlakken lijkt een gemakkelijke zithouding in het midden niet evident, maar omdat de binnenste profielen in zeer zacht materiaal uitgevoerd zijn, is het toch mogelijk daar comfortabel plaats te nemen. Seat zelf heeft het over een 2+1 achterbank. Achter de achterbank kan je nog 270l bagage kwijt, dat is minder dan in de gewone Leon. De afwerking in het interieur was, op 1 vervelend parasietgeluidje van de zetel na, net zo foutloos als het exterieur.