De ophanging bestaat uit McPherson-veerpoten vooraan en dubbele wishbones achteraan. Honda opteerde voor een stugge, droge afstelling van het systeem, wat geheel te rijmen valt met de filosofie achter de sportversie. De sportieve rijder mag zich dus mede dankzij de 16-duims velgen en de 205/55 banden (S: 185/70 R14, LS: 195/60 R15) verheugen op een gezonde dosis feedback en een hoog gripniveau. Ook als het nat is blijft de Civic zeer lang neutraal. Pas als het echt snel gaat, steekt onderstuur de kop op. Leuk, al moeten we er als kanttekening bijzetten dat de Sport geen aangepaste ophanging heeft gekregen en Honda die afstelling dus ook voor de niet sportief georiënteerde modellen gebruikt. Misschien is niet iedere klant daarmee gediend.
Het sportstuurtje staat in verbinding met een elektrisch bekrachtigde stuurinrichting. Die varieert de graad van bekrachtiging afhankelijk van de snelheid. Bij stilstand of zeer lage snelheden is het enigszins overbekrachtigd. Bij hogere snelheden ligt het uitstekend in de hand en is het stuurgevoel voortreffelijk. Het remsysteem bestaat uit schijven met een diameter van 262mm vooraan en 260mm achteraan. De voorste exemplaren zijn geventileerd. De installatie voldoet ruimschoots voor het beoogde gebruik, ook als de bestuurder zich een sportieve rijstijl aanmeet. Het ABS-systeem toonde zich tolerant, waardoor het zelden onnodig tussenbeide kwam.