Met de Civic heeft Honda intussen al een breed gamma in huis want het bestaat uit een 3-deurs, een grotere en minder sportief gepositioneerde vijfdeurs, een coupé en een vierdeurs; de door een hybride-krachtbron aangedreven IMA. In regel bestaat het gamma uit de afwerkingsniveau’s S, LS, Sport, ES en R. Waarbij de Sport en R enkel gelden voor de driedeurs. De Coupé heeft twee versies van eenzelfde 1.7l benzinemotor onder de kap en de IMA combineert een elektromotor met een 1.3l benzinemotor. De prijzen beginnen bij € 14.200 voor de driedeurs (1.4 S) en gaan tot € 19.165 (1.6 ES). De Type R moet € 23.030 kosten. Dieselen kan vanaf € 16.650. De vijfdeurs is -eveneens met 1.4l- verkrijgbaar vanaf € 15.080 terwijl de diesel daar minstens € 17.530 moet opbrengen. De Coupé is verkrijgbaar vanaf € 17.720. Wat de IMA zal kosten is nog niet geweten. Aan onze testwagen hangt een prijskaartje van € 16.600, wat overeenstemt met de catalogusprijs gezien het ontbreken van opties.
Honda Civic 1.4 Sport Inleiding
Honda heeft de zevende generatie van de Civic opgefrist. Tegelijkertijd commercialiseert de constructeur enkele nieuwe versies. Versies die duidelijk maken dat de constructeur rekening houdt met de wensen van de klanten. Zo is de vijfdeurs voortaan ook verkrijgbaar met een 160pk sterke atmosferische 2-liter, afgeleid van de Civic Type-R met 200pk die enkel als driedeurs verkrijgbaar is. Er is ook nieuw Sport-uitrustingsniveau. Honda heeft namelijk begrepen dat de Type-R misschien wel een uitzonderlijke auto is, maar dat veel klanten de fiscale afstraffing niet zien zitten of niet zo nodig al die pk’s willen, maar de looks wél zien zitten. En dat is, ongeveer, wat de Civic Sport biedt. Het uitrustingsniveau sport is combineerbaar met elke motorversie van de 3-deurs, met uitzondering van de R. Je kan het model dus krijgen als 1.4, 1.6 en 1.7CDTi.