Het Audi-interieur is sober, stijlvol, wat braaf ook. Zeker met de standaard zwarte bekleding en een zwart gelakte decoratieband door het interieur. Bij de testwagen was die vervangen door het optionele aluminium waardoor het interieur in zijn geheel meteen wat sportiever aandoet. Je kan ook nog opteren voor hout of kiezen voor een andere zetelbekleding, maar hou wel je budget in de gaten want het prijskaartje van de A4 dikt snel aan. De A4 is een kilometervreter en dat merk je zodra je achter het stuur kruipt. De zetel is in de hoogte regelbaar en het stuur is verstelbaar in de hoogte en de diepte. Na een weinig zoeken heb je daarmee een goede houding gevonden. De zetels zijn comfortabel en wat zachter dan we van VAG gewend zijn terwijl de uitgekiende steun tijdens lange ritten toch efficiënt de vermoeidheid bestrijdt. Achteraan kan je nog steeds 3 personen kwijt. Het plaatsaanbod is hetzelfde als bij de berline, met uitzondering van een millimeterwinst voor de hoofdruimte achteraan.
Bij de berline moet je bijbetalen voor een 1/3 2/3 neerklapbare achterbank maar Audi monteert die gelukkig wel standaard in de Avant. Het rolgordijn bedenkt desgewenst de bagage en er zit ook een netje ingebouwd dat je naar boven toe kan opentrekken en middels verankeringspunten aan de stijlen tegen het dak kan bevestigen. Dat verhindert dat hoog gestapelde bagage tijdens bruuske manoeuvres of ongevallen doordringt in het passagierscompartiment. Een ingenieus systeem zorgt ervoor dat de bagageafdekking als je dat wil met de laatst naar beneden geklapte zetel meekomt. Ook achter de voorzetels kan je het netje monteren.
De Avant is geen werkbreak, zo blijkt uit verschillende zaken. De kofferruimte is met 442l zelfs 3l kleiner als die van de berline en de schuin aflopende ruit verhindert het laden van grote voorwerpen. Die kan je natuurlijk wel over de neergeklapte achterbank en quasi perfect vlakke laadvloer doorschuiven naar achteren, maar dat is met pakweg een wasmachine niet heel handig. De maximum toelaatbare massa van de Avant is hoger dan die van de berline, maar de toename staat volledig op rekening van het gewicht van de wagen. De ophanging is aangepast zodat de demping niet voelbaar verschillend is dan die van de gewone A4. Dat zorgt vanzelfsprekend voor een comfortabele rit, maar je kan je hem niet zomaar met eender wat gaan volstouwen. Het laadvermogen bedraagt 550kg (je vindt in de optielijst wel een verstevigde ophanging), inclusief passagiers. Dat is exact hetzelfde als de berline. Heel erg is dat overigens niet, want de meerderheid van de breaks in dat segment zijn leasingwagens die zelden voor het zwaardere werk ingezet worden. Dat weet Audi en de concurrentie ook. Vandaar dat het in die klasse zelfs zoeken is naar een break die je effectief met bijv. zakken cement kan volstouwen. De Citroën C5 Break moet één van de weinigen zijn.