Onder de kap van de A2 zit naar keuze een 1.4l benzine met 75pk, een 1.4l TDI met eveneens 75pk, een 1.2l TDI met 61pk die voldoende heeft aan gemiddeld 3l/100km en in juni 2001 aan het gamma werd toegevoegd én natuurlijk de nieuwe 1.6 FSI direct ingespoten benzinemotor met 110pk. De goedkoopste A4, met 1.4l benzinemotor kost 16.380 €. Voor de TDI met 75pk ben je 18.410 € kwijt terwijl de ultrazuinig maar minder krachtige A2 3L met de 1.2TDI ten minste 19.480 € kost. Voor die prijs is hij wel standaard uitgerust met een Tiptronic vijftrapsautomaat. De nieuweling op onze testbank kost minimaal 19.010 €. De standaarduitrusting, ABS en ESP, vier airbags, elektrisch regelbare buitenspiegels en centrale vergrendeling, werd bij de testwagen aangevuld met metaalkleur (484 €), een Kit “X-tend” met elektronische airco, afstandsbediening voor de deurvergrendeling, alarmsysteem en in de hoogte verstelbare bestuurders- en passagierszetel (620 €), een ander interieurstofje (217,80 €), verlichte make-up spiegels (84,70 €), elektrisch verwarmbare buitenspiegels (108,90 €), mistlichten vooraan (157,30 €), boordcomputer en autochecksysteem (278,30), vloertapijten (60,50 €), aluminium velgen (477,95 €), een stuur in leder (193,60 €) en 4 luidsprekers achteraan (48,40 €). Daardoor wordt het al niet bijzonder licht verteerbare basisprijskaartje aangedikt tot 21.741,45 €.
Audi A2 1.6 FSI Inleiding
De compacte Audi A2 werd in 1999 op het Autosalon van Frankfurt aan de pers getoond. Een opgemerkte première omdat Audi zich voor het eerst in het compacte segment zou laten gelden, omwille van de gebruikte technologie want een aluminium onderstel en koetswerk is zelfs twee klassen hoger geen evidentie en tot slot omwille van het design.