In de afwerking is de kleinste telg van het merk met de vier ringen in elk geval een typisch Audi-product; het is duidelijk dat dezelfde strenge normen als voor de andere wagens gehanteerd werden. De koetswerknaden zijn fijn, de aansluiting is gelijklopend en nergens is er sprake van slordigheid of detailfoutjes. Het ontwerp van de auto is origineel te noemen en ook vier jaar na de lancering is er nog geen sprake van datering. Het is een combinatie van enkele klassieke elementen met gedurfde details. Klassiek is bijvoorbeeld de positionering van de motorkap en het rechthoekige roostertje ertussen. Nep is dat overigens, want de motor heeft voldoende aan de luchtinstroming die door de lamellen onderaan de bumper komt, maar je kan het wel wegklappen en handig gebruiken om het motoroliepijl te controleren of het vloeistofniveau van de ruitensproeiers bij te vullen zonder dat je de kap moet verwijderen (die komt volledig los in plaats van te scharnieren). De bolle daklijn, het in lengterichting geribbeld dakpaneel, de deels in het dak meelopende achterruit en de sterk uitgewerkte en strak afgelijnde wielkasten zijn in het oog springende elementen .