Wie de badge in de radiatorgrille of onder de typeaanduiding op de kofferklep niet opmerkt, zal het verschil tussen een TDI 130pk en een Quattro, of zelfs tussen een TDI met 100 of 130pk waarschijnlijk niet zien want de verschillen zijn minimaal. De Avant is nog steeds 4,48m lang, 1,44m hoog (inclusief dakrails) en 1,73m breed. De wielbasis is bij de Quattro wel met een centimeter gekrompen naar 2,6m. De overhang achteraan is daardoor met 97cm net een centimetertje groter geworden. Ook de spoorbreedte achteraan is 2mm smaller. Daar waar de dubbele uitlaat bij de 100pk versie links onder de bumper weggestoken zit, heeft de 130pk Quattro de afzonderlijke pijpjes elk aan een kant zitten. Best wel een leuk detail, maar als je dat ook wil etaleren moet je bijbetalen voor een bumperuitsparing en twee chroomstukjes. De opleg voor de velgen valt met 665,50 € nogal mee, maar 308,55 € voor de chroomomlijsting van de ruiten is (hoewel het uiteraard positief is dat Audi je de keuze geeft) nogal veel. Zeker omdat -in tegenstelling tot wat we van het merk uit Ingolstadt gewend zijn- de kwaliteit ervan tegenviel. De testwagen was amper 12.000km aan het verkeer blootgesteld en toch vertoonde de omlijsting al plekken die niet meer verwijderbaar bleken. Het viel op, juist omdat Audi de hoge kwaliteitsverwachting op elk ander vlak wel inlost.