BMW 320d Berline 150pk Interieur

Door: REDACTIE 15-10-2007

Binnenin is er op het eerste zicht niet veel veranderd, en dat was ook niet echt nodig. De afwerking is nog steeds van het hoogste niveau, met een volledige afwezigheid van parasietgeluiden als logisch gevolg en in de uitstekende voorzetels zit je nog steeds als de beste. De rijhouding is dankzij de hoogte- en diepteverstelling van het stuurwiel uitstekend. Het optiebeleid van BMW zorgt ervoor dat je je BMW altijd volledig naar je eigen smaak kan aankleden (je kan zelfs een andere kleur van dakhemel kiezen), maar het kost wel een duit. Met de beperkte wijziging in het interieur blijven de voordelen gelden... Achteraan is er meer dan voldoende plaats voor 2 volwassenen. De geluidsisolatie was ook voor de facelift al een sterk punt, en dat werd nu nog iets beter. Dat staat vooral op naam van de aangepaste dieselkrachtbron. Die heeft nu Common-Rail injectie en werkt (met 2 balansassen) soepeler. De dieselbrom zelf Őals die dan al in het interieur doordringt- benadert het geluid van een benzinemotor. De elektronische airco, een optie, levert uitstekend werk. De wagen is snel op temperatuur, je hebt een eco-stand, en het systeem laat zich niet in de war brengen door zonlicht of een openende deur waardoor temperatuurschommelingen in de luchtstroom uitblijven.

Met de positieve punten van de voorganger, behield BMW helaas ook wat van de negatieve eigenschappen. Zo vinden we in het interieur nog steeds een nijpend gebrek aan bergruimte. Een CD bijvoorbeeld, kan je enkel in het opbergvak van de deur kwijt waar het gaat rammelen. De rugleuning van de voorzetels is aan de achterzijde ook nog steeds met gekleurde kunststof bekleed (al dan niet voorzien van een opbergnetje)... BMW (en ook Audi op de A4 bijv.) doet dat omdat ze met de vormgeving van de kunststofpanelen meer kunnen dan met stof of leder en zo wat extra knieruimte creëren, maar we blijven het een beetje ongepast vinden. De middelste passagier achteraan, die binnen het ontwerp sowieso al wat minder bedeeld is, krijgt standaard nog steeds geen driepuntsgordel en dat een neerklapbare achterbank in een wagen die standaard meer dan 26.000 € (een dik miljoen BEF) nog voor 492 € (19.847 BEF) in de optielijst staat vinden we teleurstellend.

De kofferruimte is 440l groot. De kofferklep opent wijd genoeg en ook de vorm van de doorlaadopening is ruim waardoor je toch nog behoorlijk grote stukken kan laden. De kofferruimte zelf heeft een regelmatige vorm.

Geef commentaar
comments by Disqus