De facelift bracht de BMW 3-reeks een andere snuit, met bredere ‘nieren’ en afgeronde lichtunits waardoor een duidelijker onderscheidt gemaakt wordt tussen de berline en touring enerzijds en de coupé- en cabrioversies anderzijds. De touring (break) kreeg ook een hertekende voorzijde, maar die heeft een andere vormgeving van de voorbumper en Őspoiler waardoor ook daar het verschil wat geaccentueerd wordt. De lichtblokken achteraan werden ook opnieuw bekeken. Daar waar voorheen de richtingaanwijzers zaten, zitten nu de remlichten. De richtaanwijzers zakten een niveau en vormen nu één lijn met de achteruitrijlichten. Door de nieuwe lichtblok achteraan branden er nu merkelijk meer lichtjes (achteraan alleen al tot 7 stuks als je met de lichten aan remt), kwestie van de zichtbaarheid te verhogen. Zowel voor- als achteraan bestaat de afdekking uit helder glas, maar voor witte pinklichten moet je nog steeds bijbetalen (zo’n 186 € - 7.503 BEF). De deurklinken zijn gewijzigd. Die zijn nu geïnspireerd op die van de BMW X5 en klappen, anders dan de exemplaren van voor de facelift en in tegenstelling tot wat het design doet vermoeden, naar boven. Ook de Xenonlichten zijn nieuw, ze kosten 549 € (22.147 BEF).