De 320d houdt in de eerste plaats BMW’s reputatie op het vlak van dynamische rijeigenschappen en weggedrag hoog. De diesel is een verbetering ten opzichte van de voorganger, niet enkel in vermogen en prestaties, maar ook in souplesse en klank. De 320d is met een basisprijs van 26.400 € niet echt zacht geprijsd, en je moet voor bijna alles de optielijst aanspreken. Die is ook al niet echt goedkoop (lees: behoorlijk duur). Het voordeel is dat je je BMW tot in de details kan personaliseren, maar zaken als een neerklapbare achterbank en zeker de driepuntsgordel voor de middelste passagier achterin horen er niet in thuis. Door de facelift brengt BMW de verschillende reeksen (de lichten verwijzen naar die van de nieuwe 7-reeks) wat dichter bij elkaar, en schept het tegelijkertijd binnen de verschillende varianten van de 3-reeks wat meer visuele herkenningspunten. De aanpassingen aan het onderstel zijn voelbaar, met positieve gevolgen voor het weggedrag en verwaarloosbare invloed op het comfort.