De nieuwe Chevrolet Tahoe is al sinds begin 2000 verkrijgbaar in 13 Europese landen, maar toch vonden we het de moeite waard om Europa’s grootste en stoerste Sport Utility Vehicle aan de tand te voelen. De Tahoe zet de lange Chevrolet-traditie van grote terreinwagens ongestoord verder. Het recentste model biedt (vooral aan de Amerikanen) meer vermogen, een grotere efficiëntie en betere terreinprestaties.
Bij ons is de Tahoe verkrijgbaar in 3 versies: LS, LT en LT Premium. Elke versie heeft een bescheiden 5.3 liter achtcilinder onder de kap. Een viertrapsautomaat zorgt voor de overbrenging.
Wij reden met de LT Premium die volgens andere gegevens ook als KFRN door het leven durft te gaan. Deze versie kost minimaal 1.950.000 BEF of 48.339 EURO. Het basismodel is voor 200.000 BEF of 4.958 EURO minder bereikbaar. Elke versie krijgt een rijkelijke comfortuitrusting met onder andere een gescheiden airconditioning vooraan en achteraan, cruise control, elektrisch verstelbare zetels vooraan, 16duims aluminium wielen, automatische koplampen, mistlichten, speciaal donker getint glas vanaf de achterste deuren, een met leder bekleed stuurwiel en een automatisch dimmende binnenspiegel met geïntegreerde buitentemperatuurmeter en kompas. De LT Premium verwent maximaal 8 personen met lederen binnenbekleding, verwarmde voorzetels, treeplanken, een glazen zonnedak en een automatisch dempingsysteem op de achterwielen. De optielijst is erg kort en onze Tahoe pikt er enkel een derde zetelrij (49.000 BEF of 1.215 EURO) en een gratis radio/cassette met 4 luidsprekers en een subwoofer uit. Enkele concurrenten die het deze Tahoe moeilijk zouden kunnen maken zijn bijvoorbeeld een Land Rover Range Rover, eventueel een Nissan Patrol (enkel met 3-liter diesel) of een Toyota Land Cruiser 100. Ze zijn bijna allen verkrijgbaar met een vergelijkbare krachtbron, maar er moet tot een half miljoen dieper voor in de portefeuille worden getast.