Voor een gemiddelde investering van zowat 350.000 BEF of ongeveer 8.700 EURO krijg je bij Daewoo aardig wat in de plaats. Ondanks de erg beperkte buitenafmetingen verwent de Matiz zijn inzittenden met heel wat been- hoofd- en knieruimte, zelfs achteraan. Dienen we ook nog even te zeggen dat onze Matiz’jes de enige uit hun klasse zijn die standaard vijf deuren aanbieden. Een troef die natuurlijk voor een grotere gebruiksvriendelijkheid zorgt dan hun naaste concurrentie. Daewoo schonk ook heel wat aandacht aan de afwerking van haar Matiz. Behalve in de kleine koffer (104 liter) is er in het interieur niets van metaal te bespeuren. Dit geldt zowel voor de oude als de nieuwe Matiz. De koffer is uitbreidbaar tot 512 liter door de zetels neer te klappen. Je bekomt dan trouwens een volledig vlakke laadvloer.
De Matiz II onderscheid zich vooral van zijn oudere broer door nieuwe stofjes en bekledingsmaterialen en een nieuwe layout voor de deurpanelen, maar ook enkele ergonomische details werden verbeterd. De plaatsing van de ruitenheffers lenen zich hier als voorbeeld. Zij krijgen nu een plaatsje op de armsteun van het linkerportier. In de vorige versie verstopten de knoppen zich nog tussen de handrem en het pookje. De armsteunen op de portieren werden breder en ergonomischer en tegen die deuren werden grotere bergvakken gemonteerd. De Matiz II kreeg ook een voetsteun om vermoeidheid tegen te gaan. Doordat Daewoo de rugleuning van de voorste zetels verlengde bieden de stoelen meer steun. Alles bij elkaar is de Matiz een leuke cocon die snel op temperatuur kan worden gebracht. Alleen de ontwaseming vraagt om wat tijd, gelukkig is er de snelle achteruitontdooiing. Het comfort aan boord wordt in de hand gewerkt door een aangename ophanging die alleen door dwarse oneffenheden van de kaart kan worden gebracht. De achteras reageert dan springerig, maar hier zitten de korte wagenlengte en minieme overhangen natuurlijk ook voor iets tussen. De rijhouding is goed en het lichte stuur maakt dat de Matiz I en II zich perfect thuis voelen in de stad en bij manoeuvres.
In het interieur van de Matiz II is de 0,8 liter motor minder hoorbaar dan in de Matiz I. Daewoo wijzigde namelijk het ontwerp van de koelventilator, de ventilatorkap en de behuizing van versnellingsbak. Daarenboven werden de motorophangingspunten verplaatst, waardoor het motorgeluid met 5 tot 6dB daalde bij 1.600t/min. Montagebussen smoren gedeeltelijk de trillingen die de driecilinder voortbrengt.