De sportwagen is compact, met een lengte van 3,41m, een hoogte van 1,10m en een breedte van 1,73m. Het uiterlijk is nog steeds gebaseerd op dat van een Lotus 7. Dat wordt behouden omwille van het specifieke karakter en appreciatie bij potentiële klanten. In feite bestaat de koets uit een enkel volume dat vooraan smal en achteraan breder is, met de wielen er telkens buiten. Achteraan vormen de uitstekende wielkasten 1 geheel met de koets, vooraan staan de afdekkapjes boven de wielen er los van. Tenminste, in deze versie want je kan het model ook krijgen met vleugelspatborden die aan de koets vast hangen. De bestuurder en de passagier zitten bijna helemaal achteraan achter een verticaal geplaatste voorruit. De deurtjes zijn uit stof of vinyl afhankelijk van de versie en klappen onder een scherpe opwaartse hoek naar voren toe open. Je sluit en opent ze met een reeks drukknoppen aan de binnenzijde. De zijruitjes kunnen niet open, maar je kan wel een flap in de deur openen voor wat extra rijwind, al is het dan uitkijken voor opspringende steentjes. De koets oog klassiek, met de ronde koplampjes en dubbele ronde achterlichten, de zichtbare ophanging vooraan en de uitlaatlijn die naast de koets naar achteren loopt, maar de uitwerking is dat allerminst. De koetswerkpanelen zijn -met uitzondering van de afdekkap van de motor- in polyester, de frame rond de voorruit is in carbonvezel, weegt amper 4kg samen met het achterste stuk van de motorkap en is in staat om bij een koprol het hele gewicht van de wagen te houden en ook de afdekkapjes boven de wielen zijn in carbonvezel. Alles bij elkaar weegt de hele handel amper 630kg.
Geef commentaar
comments by Disqus