Ondanks de beperkte afmetingen (3,91m lengte, 1,68m breedte en 1,46m hoogte) beloofde Ford een ruim interieur. Da’s spijtig genoeg slechts ten dele gelukt. De zeteltjes zijn op de Ghia uitvoering van onze testwagen zowel in de hoogte als de diepte verstelbaar, terwijl het stuurtje zich enkel in de hoogte laat verstellen. De ruggesteun van de zetels is behoorlijk uitgesproken maar vooral geconcentreerd rond het bovenste deel van de rug. Daardoor wordt de onderrug een beetje verwaarloosd en dat ga je tijdens lange ritten onvermijdelijk voelen. Ford voorzag de zeteltjes van uitgesproken zijdelingse steunkussentjes om de bestuurder en de passagier vooraan beter op z’n plaats te houden. Die doen hun werk, maar omdat de zetels relatief smal zijn zal meer dan alleen maar een enkeling gedeeltelijk op in plaats van tussen de steundelen zitten en ook dat kan je na verloop van tijd als storend ervaren. Doe daar nog even bij dat we vinden dat de hoofdsteunen wat beter regelbaar hadden mogen zijn (nu blijven ze relatief ver van het hoofd staan), en je hebt door dat er wagens zijn die ook in deze categorie hun inzittenden beter verwennen. Het is dan ook nog even uitkijken waar je je benen steekt. De middenconsole, die trouwens perfect overzichtelijk en makkelijk te bedienen knoppen huisvest, is wat te breed om ze nog zonder offers in het Fiësta-interieur te kunnen inbouwen. De rechterknie van sommige bestuurders zal dat geweten hebben want je kan bijna niet anders dan die permanent tegen de (harde) console te laten rusten. De meest uitgesproken minpunten hebben we dan wel gehad, maar we moeten ook nog zeggen dat omwille van het ver vooruit geplaatste passagierscompartiment de wielkasten nogal dicht bij de voeten zitten. Rechts vooraan is het geen probleem tenzij je de stoel naar voor schuift om passagiers achterin van knieruimte te voorzien. Dan kan je eigenlijk niet anders dan je rechterbeen achter je linkerbeen plooien. Aan de bestuurderskant verwachten we een voetsteun om dat probleem wat op te vangen, maar die is zelfs niet op de topversie voorzien.
Het instrumentenbordje is met twee ronde wijzerplaatjes perfect overzichtelijk wat snelheid en toerental betreft. Twee kleine LCD-schermpjes geven informatie over brandstofniveau, watertemperatuur en kilometerstand. De bedieningselementen rond het stuurwiel zijn perfect gegroepeerd, met uitzondering van niet volledig evidente indeling van de bedieningshendel voor de wis- en sproei-installatie.
Achteraan maakt Ford meteen heel wat goedij de portieren geven immers goed toegang en zolang er vooraan geen dubbele lopende meters plaatsnemen hoef je je geen zorgen te maken over de beenruimte achteraan. Ford koos, met een hoge daklijn die voldoende hoofdruimte tot pakweg 1,85m voorziet, voor een volkomen horizontale zit van de achterbank en dat is dan weer positief en weinig belastend voor lange verplaatsingen. De koffer is 285l groot. De 1/3 2/3 neerklapbare achterbank, met een naar voor te klappen zitting die wel uit 1 stuk bestaat, vergroot dat volume naar maximaal 950l. Ook nog even melden dat de koffer een elektrisch slot heeft dat zich mits een knop op het dashboard of op de sleutel laat openen. Een handvat in de klep dat het slot ontgrendelt zit er niet.