Ford Fiesta Ghia 1.4 TDCi Inleiding

Door: REDACTIE 15-10-2007

De mensen bij Ford hebben een gloednieuwe Fiësta ontwikkeld. Die Fiësta is een begrip op de Europese markt want hij gaat al langer mee dan we ons kunnen herinnerenij om precies te zijn sinds juni 1976. Dan stelde Ford de eerste generatie voor. Op het autosalon van Genève in 1989 kwam, ruim dertien jaar later, de tweede volledige herontwikkelde uitgave met drie en vijf deuren. Een opfrisbeurt daarvan in 1993 werd gevolg door een volledig nieuwe versie in de zomer van 1995. Tenslotte volgde op het autosalon van Frankfurt in 1999 de voorlopig laatste en niet echt bijster gesmaakte restyling. De Fiësta dateerde nog van voor het “New Edge”-tijdperk en omdat ook wat detailwijzigingen dat absoluut niet meer konden verdoezelen en de Fiësta na 7 jaar z’n tijd wel had gehad, kwam dan dit voorjaar de nieuwe variant.

Die is momenteel enkel beschikbaar in vijfdeurs-uitvoering, maar een driedeursvariant Ővoor de goede naam Coupé gedoopt- is al aangekondigd en zou tijdens het eerste kwartaal van 2003 naar België moeten komen. De benzineliefhebbers komen aan hun trekken met een 1.3i met 70pk, een 1.4i met 80pk en een sportievere 1.6i die 100 paarden sterk is. Voor de dieselliefhebbers is er de zeer interessante 1.4TDCI, bij ons op de testbank, van 68pk. Er zijn drie verschillende uitrustingsniveau’s; Ambiente, Trend en Ghia. De prijs van de benzinemodellen varieert daardoor tussen 11.450 € voor de 1.3i Ambiente en 13.850 € voor de 1.6i Ghia. Dieselen kan vanaf 12.850 €, terwijl de Ghia uitvoering van onze testwagen als duurste diesel voor 14.150 € van eigenaar wisselt.

Geef commentaar
comments by Disqus