De sympathieke look van de buitenzijde wordt in deze - voor een bestelwagen - luxueuze Kangoo doorgetrokken: het geheel oogt jong en modern met afwisselend lichte en donkere elementen, dit in tegenstelling tot de Berlingo die een eerder donker interieur heeft. Bij beide wagentjes is het instrumentenbord zeer goed afleesbaar, hoewel het jammer is dat Renault geen rode zone aangeeft op de toerenteller. Bovendien is het klokje in de Citroën centraal geplaatst - zo heeft de passagier er ook nog wat aan. Zowat iedereen kan een aanvaardbare zitpositie bekomen in beide modellen dankzij hun (in de hoogte) verstelbare stuurwiel en de zonder meer goed zittende stoelen voor een wagen van dit type ; althans wat de voorste zitplaatsen betreft. Achteraan kunnen we het enkel over de Renault hebben, en op gebied van zitcomfort kunnen we daar niet veel goeds over zeggen: de leuning is zo recht geplaatst dat het moeilijk wordt lange trajecten af te leggen zonder een kinesist aan boord te nemen. Gelukkig kan deze bank ook weggeborgen worden vlak achter de voorzetels. Bij de Berlingo is de ruimte tussen de pedalen dan weer problematisch; de afstand tussen de middenconsole en het rempedaal is zo smal dat het met ietwat uit de kluiten gewassen (veiligheids-)schoenen moeilijk wordt het gaspedaal te bereiken zonder het rempedaal te beroeren, iets wat aandacht vergt en soms tot onaangename situaties kan leiden.
Beide modellen hebben ons op vlak van comfort aangenaam verrast. Zelfs in die mate dat een groot aantal berlines uit het middenklasse-segment zijn niet in staat eenzelfde comfort- en dan vooral ophangingsniveau te bieden.
Verder beschikte de Berlingo over een passagierszetel waarvan de neergeklapte rugleuning als tafeltje kan dienen. Klapt men de zetel nog verder door dan verkrijgt men een langere laadvloer waaronder zich nog een koffer van 100l bevindt. Een soortgelijk systeem bestaat ook in de Renault Kangoo, maar dan in een minder gesofisticeerde vorm die enkel optioneel wordt aangeboden. Deze neerklapbare passagierszetel is echter niet combineerbaar met de hier geteste versie met 5 zitplaatsen.
Omdat het uitrustingsniveau van de Kangoo "Grand comfort" heette was deze wagen voorzien van een aantal extra's zoals elektrische ruiten, elektrisch bedienbare buitenspiegels, bediening van de radio aan het stuur enz. Ook de centrale vergrendeling met afstandsbediening zorgt voor een merkelijk hoger comfortniveau.
Last but not least zullen we het over de laadruimte hebben : de breedte van beide modellen verschilt nauwelijks met een licht voordeel voor de Citroën (119 tegenover 117cm) tussen de wielkasten. De Berlingo heeft een laadvolume van exact 3m³ terwijl de hier geteste - verlengde - Kangoo een volume van 3,25m³ biedt. Hierbij willen we wel vermelden dat de niet-verlengde Kangoo daar weer 0,5m³ afdoet en zo op 2.75m³ komt. Het laadvermogen van de Berlingo bedraagt naar keuze 600 of 800kg terwijl de Renault genoegen neemt met respectievelijk 545 en 720 kg, bestuurder inbegrepen. Deze laatste cijfer gelden voor de normale (korte) versies : voor de verlengde versie kan het nuttig laadvermogen zelfs dalen tot 491 kg voor de hier geteste versie met 5 zitplaatsen.