De nieuwe snuit van de Berlingo oogt het model wat zwaarder dan voorheen. De grote koplampen (met hoogteregeling) met heldere afdekglazen zorgen voor een goede lichtopbrengst. Het algemeen profiel doet wat aan concurrent Doblo denken maar dan op een meer verfijnde wijze. Vanaf de A-stijl bleef alles echter bij het oude. Verder was onze test-Berlingo voorzien van kleine zijruitjes en 2 gelijke deuren achteraan, elk voorzien van een ruitenwisser en -sproeier. De grote zwarte bumpers zorgen ervoor dat parkeerincidentjes het algemene uitzicht van de wagen niet al te sterk kunnen beïnvloeden. Daarnaast zijn er ook uit de kluiten gewassen zijdelingse beschermstrips. In vergelijking met de niet-gefacelifte Berlingo kunnen we zeggen dat het uitzicht iets minder rank is maar wat moderner. Men kan de Berlingo naar keuze ook uitrusten met een achterklep en daarnaast kan men ook opteren voor 1 of 2 zijdelingse schuifdeuren. Keuze genoeg? Misschien, maar het blijft een feit dat er toch ook heel wat verlengde Kangoo's rondrijden, iets waarvoor men bij de Citroën niet kan opteren.
De Kangoo lijkt in deze verlengde versie door de grote overhang achteraan wat uit proportie te zijn getrokken. Men heeft er namelijk voor gekozen de wielbasis gelijk te houden en enkel de overhang uit te breiden. Dat heeft als gevolg dat het laadvermogen er lichtjes op achteruit ging. Deze Kangoo beschikte over 1 zijdelingse schuifdeur maar men kan ook opteren voor 2 of geen schuifdeuren. In plaats van de asymmetrische achterdeuren (met 1 ruitenwisser op de grootste van de 2) kan men desgewenst ook kiezen voor een klep. De Kangoo mag dan wel een tikkeltje jonger zijn dan de Berlingo, de facelift komt er onvermijdelijk aan. Naar alle waarschijnlijkheid zal op het Salon van Genève een aangepaste versie voorgesteld worden, met een nieuwe snuit die meer in overeenstemming is met het geldende Renault-design.