De C-RV staat nu op Honda’s Global Small Platform, net als de Civic en de Stream, dat aangepast is om bij de karakteristieken van de SUV te passen. Uiterlijk is de vorige C-RV vooral in de achterpartij herkenbaar. De hoog geplaatste lichtblokken werden behouden en zijn groter geworden. Die hoog ingeplante achterlichten zorgen overigens voor een uitstekende zichtbaarheid, ook in slechte omstandigheden (bij regenweer bijv.). Het reservewiel werd lager op de koffer gemonteerd waardoor het van binnenuit veel minder zicht wegneemt. De voorzijde wordt bepaald door de gewelfde motorkap en de nieuwe hoekomvattende lichtblokken met helder afdekglas. Die sluiten aan bij de designtrend die met de Civic-familie werd geïntroduceerd en geven de C-RV een eigentijdser uiterlijk. Ook de voorbumper werd forser. De afwerking is naar goede gewoonte uitstekend, maar er viel toch een detailfoutje te betreuren. Op de kofferklep, links van het reservewiel, verstopt een geribbeld oppervlak de nummerplaathouder voor de Amerikaanse versies. Die is te klein voor de Europese nummerplaten waardoor Honda in de achterbumper een alternatieve uitsparing monteert. Die paste bij onze testwagen niet perfect. Een detail, zoals gezegdij
Met een lengte van 4,57m, een breedte van 1,78m en een hoogte van 1,71m is de C-RV een tikkeltje breder en vooral 4,5cm langer dan zijn voorganger. De wielbasis bleef nagenoeg dezelfde (2,63m). Het is de overhang achteraan die 5cm langer werd want die werd vooraan werd 5mm korter.