Het interieur begroet je met uitstekend steunende sportzetels met geïntegreerde hoofdsteunen. De instellingsmogelijkheden daarvan zijn eerder beperkt en het stuurtje zit muurvast, maar toch heb je binnen de kortste keren een zithouding gevonden die ons voor de volle 100 percent voldoening schenkt. Als vanzelfsprekend is die wat sportiever, zit je wat dichter tegen het stuurwiel voor een betere controle. De ruggesteun is voldoende om je ook tijdens de langere ritten fris te houdenij ondertussen blijf je dankzij de zijdelingse steunkussens van het kuipje ook in de meest waanzinnige bochten op je plaats zitten.
In een dergelijk compact interieur moet je niet te veel gerieflijkheid verwachten, er is geen handschoenkastje, het opbergnetje tegen de middenconsole is net voldoende voor de boorddocumenten terwijl je in de opbergnetjes in de deur met moeite een GSM kwijt kan. Gelukkig kan je je portefeuille nog wel kwijt in een afsluitbaar compartiment (dat daardoor overigens ook een geschikte locatie was voor de openingsknop voor de koffer). Dat is wel tegen de achterwand geplaatst, niet meteen de makkelijkst toegankelijke plaats. Toch heeft Honda z’n best gedaan om de S2000 bruikbaar te houden. Het koffervolume bedraagt 145l -voldoende voor de wekelijkse boodschappen of bagage voor een korte trip voor 2- en dames kunnen hun handtas kwijt aan haakjes achter de zetels.
De binnenkant van de Honda is voornamelijk gericht op het rijden. De vormgeving is net als de buitenzijde sober en functioneel. Enige wijziging binnenin, naast enkele nieuwe kleuren, is de positie van de bedieningsknop voor de koplampsproeiers. Die zat op de middentunnel voor de schakelpook. Als je wou schakelen kwam je er daardoor telkens ongewild mee in aanraking en werden de sproeiers geactiveerd. Niet echt aangenaam in een cabrio. Daarom verhuisde die naar een quasi ontoegankelijke plaats achter het stuur. Dan is het tenminste uitgesloten dat je ze per ongeluk gebruikt. De bedieningsknop voor de achteruitontdooiing zit wel nog steeds voor het pookje. Daardoor schakelt die om de haverklap aan en uit, maar de klik van een relais is vanzelfsprekend niet zo storend. Voor het overige is Honda er uitstekend in geslaagd alle bedieningselementen, van de verlichting tot de airco en de basisbediening van de radio, rond het stuurwiel te groeperen. Daardoor kan je alles bedienen zonder je handen van het stuurwiel af te nemen. Het volledig digitale instrumentenpaneeltje trekt de filosofie door. Het is minimalistisch maar zeer duidelijk en doet ons nog het meeste denken aan dat van een formule1- of racewagen. Bovenaan zit een band die het toerental aangeeft met eronder een grote digitale weergave van de snelheid.
De kap dient manueel ontgrendeld te worden en laat zich dan in een dikke 20sec elektrisch naar achteren klappen. Een afdekhoes kan dan het uitzicht nog wat verbeteren. Mensen die in de winter met de S2000 buiten willen komen en de stoffen kap willen sparen, vinden een hardtop in de accessoirelijst.