In het vooronder van de 1.355kg zware Coupé ligt de 2.0 liter Beta II motor. Dat is de viercilinder met 16 kleppen van de vorige generatie, die werd aangepast zodat hij een iets vlakker koppelverloop heeft en minder verbruikt. Hij is 138 paarden sterk, bij 6.000t/min en levert maximaal 181Nm trekkracht, bij 4.500 krukasrotaties per minuut. In combinatie met de handgeschakelde vijfbak (de 2.0 is ook verkrijgbaar met een 4-traps ‘shiftronix’ automaat) kan je in 9,2sec naar 100km/u en kan je tot 206km/u halen. Het voelt wel sneller aan. Om de wegligging ten opzichte van zijn voorganger te verbeteren werd de PcPherson voorwielophanging en de Dual-link achterophaning herbekeken. De spoorbreedte werd vergroot en de stabilisatorstang vooraan werd verplaatst om duikneigingen te verminderen. In de praktijk ontpopt de Coupé zich als een zeer aangenaam te rijden wagen. De motor heeft een voorliefde voor hoge toeren, en is dan best vinnig. De vijfbak is ook uitstekend. Je kan snel schakelen zonder de tandwielen te laten knarsen en de geleiding is zuiver. Je hoeft er zelfs niet voor van het gas af.
De wegligging van de Coupé is neutraal, onderstuurd met de gas erop, maar de tractiecontrole Őoverigens uitschakelbaar- grijpt in als de grip wegvalt en zorgt er zo voor dat de snuit op de baan blijft. Overstuur krijg je enkel als je het uitlokt, en dan nog wil de Coupé niet veel meer doen dan de achterkant even ‘bijtrekken’. Het doorspinnen is bij een voorwielaangedreven wagen onvermijdelijk, de grip van de voortrein is op niveau. De motor produceert een diepe ronk, die is weliswaar niet zo karakteristiek als bij een zescilinder. Geluidsisolatie is niet overvloedig aanwezig en daardoor kan het motorgeluid in het interieur overheersen. In een sportieve wagen is dat niet iets waar we over vallen. Het geheel van ophanging, pedalen en versnellingsbak voorziet de bestuurder van behoorlijk wat feedback. Spijtig genoeg valt het stuurtje wat uit de toon. Daarvan mocht de bekrachtiging wat zwaarder zijn. De ophanging levert Őook niet al te stil- goed werk zolang de weg er goed bij ligt. Oneffenheden en dwarsrichels worden hard opgevangen zonder dat de Coupé nerveus wordt, maar echt slechte wegen of kasseistroken vermijdt je toch liefst. Hyundai geeft een gemiddeld verbruik op van 8,4l. Als je echt sportief rijdt kan je natuurlijk dubbel zo veel verbruikenij wij houden het op een liter of 11.
Stoppen doe je met geventileerde schijven van 280mm doorsnede vooraan en volle schijven met een diameter van 258mm achteraan. Ze grijpen goed aan. Ongevoelig voor fading zijn ze niet, al blijft het netjes binnen de norm.