Door de hoogte van Hyundai’s nieuwste terreinvreter moet je je vanzelfsprekend aan boord hijsen. Dat wordt vereenvoudigd door enkele handvaten, maar je kan evengoed een treeplank laten monteren. Ook achteraan is de instap niet moeilijk dankzij de relatief grote portieren. Achter de ver naar achter geplaatste voorruit en het in de hoogte verstelbare stuur zou iedereen een goede rijhouding moeten kunnen vinden. Dat staat dan vooral op rekening van de uitgebreide instellingsmogelijkheden van de elektrisch bediende bestuurderszetel. Die is vrij hard, geeft zeker voldoende steun (ook zijdelings) en bleek tijdens langere ritten weinig vermoeiend te zijn. De Terracan is geen kleine jongen en dat zorgt ervoor dat je heel wat lopende meter mens kwijt kan, ook achteraan. Er is ook voldoende opbergruimte voor kleine spulletjes.
Het leer, namaakhout en het gebruik van kunststoffen die eerder bij een gewone personenwagen horen zorgen voor een indruk van luxe. In het instrumentenbord en de bedieningselementen is duidelijkheid troef, al zitten de knoppen niet steeds op een even logische plaats. De airconditioning heeft zodra de zon schijnt last om de grote binnenruimte van de Terracan gekoeld te krijgen. Je krijgt een frisse bries, maar veel meer hoef je er niet van te verwachten. Voor het overige is het interieur van de Koreaan zeker een aangename verblijfplaats. De dieselmotor laat zich vooral bij een koudstart goed horen, maar daartegenover staat dat de differentiëlen zich ook op terrein zo goed als niet laten horen. Eens de dikke viercilinder diesel op temperatuur is, produceert hij veel minder decibels en kunnen we spreken van een goed akoestisch comfort. Bij een dergelijke grote 4x4, die eigenlijk één grote klankkast is, is dat niet eenvoudig te verkrijgen en ook de rolgeluiden worden goed weggefilterd, ondanks de forse bandenmaat. Juist omdat het interieur voor de rest nogal stil is, hoor je vanaf 100km/u de lucht rond de buitenspiegels wervelen. Erg vinden we dat niet. Je mag bij een terreinwagen verwachten dat alles goed in elkaar zit en dat blijkt ook zo te zijn. Slecht één enkel rammeltje steekt op het onverhard de kop op.
De kofferklep opent naar boven toe en geeft toegang tot een bagageruimte met een inhoud van 1.180l, als je stapelt tot aan het dak. Ook onder het rolgordijn kan je nog behoorlijk wat kwijt. Als je de achterbank neerklapt ontstaat een vlakke vloer. Je kan dan gerust 2.000l laden.