Hyundai Terracan GLS'S' 2.9 CRDi Inleiding

Hyundai Terracan GLS'S' 2.9 CRDi
Bekijk 5 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007

De Koreaanse autobouwer is vastbesloten met een groot productoffensief een deel van de Europese automarkt in te pikken. Daartoe zijn de kleinere modellen van de constructeur al onder handen genomen, werd de ietwat apart gelijnde compacte monovolume van de constructeur -de Matrix- geïntroduceerd en mogen we ons binnenkort aan de Getz verwachten. Die moet Hyundai’s doorbraak in het B-segment forceren. Het gamma krijgt er ook enkele image-builders bij: de Coupé en de Terracan. De laatste, een grote 4x4, zetten we hier op de testbank.

Hyundai heeft in België al eens een grote terreinwagen in het gamma gehad: de Galloper. Die had de technische basis van de oudere Mitsubishi Pajero en vertoonde ook uiterlijk behoorlijk wat overeenkomsten. De Galopper wordt nog steeds geproduceerd met een 3.0 V6 of 2.5 Turbodieselmotor, maar wordt in ons land niet meer ingevoerd. Wie een echt werkpaard zoekt kan nu terecht bij de Terracan. Die wordt gebouwd met een 3.5 V6 benzinemotor, die in België niet in de catalogus staat, en een 2.9CRDI viercilinder diesel met 150pk. Die moet standaard 28.499 € of 1.149.647 BEF kosten. De Terracan heeft steeds recht op onder meer een 60/40 neerklapbare achterbank, manuele airco, elektrisch bediende ruiten en spiegels en lichtmetalen 15-duims wielen met 235/75 rubber. De uitrusting is vergelijkbaar met die van z’n directe concurrenten, maar zoals verwacht is het prijskaartje van de Hyundai aantrekkelijker. Hij kost immers dik 4.500 € minder dan de Nissan Patrol 3.0DDTI, die weliswaar 30cm langer is, en is zelfs meer dan 5.300 € goedkoper dan de lange Mitsubishi Pajero met 2.5l turbodiesel terwijl de Koreaan met 150pk het meeste vermogen heeft.

Je kan bij Hyundai gerust opteren voor de beter uitgeruste versie, de GLS’S’, voor de prijs van de basisversie bij deze concurrenten. Die krijgt 16-duims lichtmetaal met 255/65 banden, automatische airco, lederen interieur, zetelverwarming, houtafwerking en een elektrisch bediende bestuurderszetel. De versie kost standaard 31.499 € of 1.270.666 BEF. De testwagen was optioneel enkel voorzien van metaalkleur met een waarde van 250€.

Geef commentaar
comments by Disqus