De MX-5 werd echt getekend om cabrio te rijden, zoveel is zeker. Wanneer de manuele kap dicht is vervalt het interieur in een donker en klein bestaan. Gelukkig geniet de MX-5 met open kap van al zijn glorie. Alle instrumenten zitten erg kortbij en hoewel het dashboard wat rimpels krijgt blijft de afwerking van een hoog niveau. De opvallendste nieuwigheid zijn de schitterende kuipzetels met geïntegreerde hoofdsteunen. Door hun goede steun bieden ze veel comfort en nodigen ze uit om er stevig tegenaan te gaan. Het ophangingscomfort draagt ook in niet onaanzienlijke mate bij tot dat comfort. Om kleinere bezittingen van nieuwsgierige blikken te onttrekken voorziet Mazda een handschoenvak en opbergruimte tussen de stoelen die beiden afsluitbaar zijn. De koffer is 144 liter groot en goed voor enkele soepele sporttassen.
Hoewel het stuur niet in de hoogte of diepte afstelbaar is en ook de stoelen niet in de hoogte regelbaar zijn is het geen probleem om de geschikte rijhouding te vinden. Dat die rijhouding steeds sportief getint is komt doordat het stuurwiel vrij dicht staat.