Mini One Conclusie

Door: REDACTIE 15-10-2007

BMW wil met Mini als merk een nieuw publiek aanborenij mensen bereiken voor wie een BMW financieel (nog) niet haalbaar is of gewoon meer was dan ze moesten hebben. Voor het grote publiek is de Mini evenwel nog niet want de basisprijs torent hoog boven die van de concurrentie uit. De prijzen van de opties (31.672 BEF of 785,12 EUR voor de airco en 15.699 BEF of 388,43 EUR voor de lichtmetalen velgen bijvoorbeeld) zijn dan weer best democratisch. De Mini is natuurlijk ook ‘anders’ en dat heeft z’n prijs. Binnenin is de Mini even origineel als buiten. Het passagierscompartiment blijkt de inzittenden verassend veel ruimte te laten, maar de koffer is daarvan het slachtoffer. Die vinden we toch te klein. Ter rechtvaardiging van de aankoopprijs lijkt rijplezier ons het beste argument. De ophanging is misschien te hard voor het stadsverkeer (met putten, tramrails, kasseien, verkeersdrempelsij), maar voor de rest scoort Mini’s instapmodel over de hele lijn. Het bakje schakelt vlot, de motor is alert, de remmen uitstekendij hij rijdt zo prettig dat de 25 extra pk’s van de Cooper ons volstrekt overbodig lijken.

Geef commentaar
comments by Disqus