In de Pajero vijfdeurs is plaats voor maximaal zeven personen. Mitsubishi monteert daarvoor optioneel een extra bank in de koffer. De passagiers hebben steeds voldoende ruimte, maar je moet natuurlijk wel in gedachten houden dat de zitplaatsen in de koffer voor de jongere bevolking zijn voorbestemd. In onze GLS werden onze voorstoelen uitgerust met de optionele elektrische motoren voor een makkelijke verstelling. Een aangename zithouding vind je zonder veel zoeken. De zetels steunen goed in de rug, maar tijdens het off-roaden hadden we wat extra zijdelingse steun weten te appreciëren. De chauffeurs die wat groter van gestalte zijn, zullen wel vrede moeten nemen met een stuurwiel dat een beetje te veraf staat. De Pajero laat wel toe dat de hoogte ervan wordt geregeld, maar een diepteverstelling stond niet op de prioriteitenlijst.
Vanaf de GLS-versie hebben we zicht op een dashboard met houtafwerking en dat komt de indruk van weelde ten goede. Mitsubishi verlicht het instrumentarium met een zachte grijze kleur. Dat is dan misschien ongebruikelijk, maar in de Pajero is het zeer geslaagd. Ook het centrale schermpje krijgt die verlichtingskleur. Je leest er informatie over de radiozender en de standaard automatische airco. Die klimaatregeling houdt het interieur zonder fout op temperatuur en de passagiers achteraan kunnen meegenieten van de zuivere luchtstroom. Zij hebben -zoals het hoort in dit segment- hun eigen stel verluchtingsmonden. Om op alles voorbereid te zijn, krijgt de GLS reeds een GPS-vooruitrusting mee.
Mitsubishi tilde niet alleen het uiterlijke voorkomen op een hoger niveau, ook de algemene interieurindruk gaat er op vooruit. Dat merken we tevens aan de geluiddemping. Deze Pajero is stiller dan zijn voorgangers, maar in de praktijk blijft het dieselgeluid toch in het interieur weerklinken. Niets wordt problematisch natuurlijk, want dergelijke wagen is niet het type waarmee je hoog in de toeren blijft rijden. Wie gewoon is om Europees te rijden zal opmerken dat er ter hoogte van de (achterste) wielkasten niet bijzonder veel geluiddempende materialen zitten. Op terreinen met zachte ondergrond en op natte wegen zorgt dat voor een beetje meer geluiden, maar van wind- en stroomlijngeluiden heb je alvast niet veel last. Die werden voor een wagen van dit formaat netjes gesmoord.
Op het gebied van ophanging hebben de reizigers geen reden tot klagen. Overdreven koetswerkbewegingen zijn er nauwelijks in normale omstandigheden. De grote Mitsubishi filtert oneffenheden goed weg -grote beter dan kleine- en dat is de eerste stap tot een comfortabel weggedrag.