Zo’n Pajero LWB meet 4,79m en is 1,87m breed en eist met andere woorden een flink stuk van de weg op. Doordat Mitsubishi ten opzichte van het vorige model de hoogte terugbracht tot 1,85m is de Pajero nu net iets breder dan hij hoog is. Dergelijke afmetingen resulteren hier niet alleen in een ruimer interieur (de vloer verlaagde), maar komen ook de rijeigenschappen ten goede. Het zwaartepunt ligt lager waardoor de Pajero minder rolt in de bochten. Bovendien wordt rijden op het terrein makkelijker.
Om de rol van topmodel binnen het Mitsubishi-huis zo goed mogelijk te kunnen vervullen, oogt de Pajero sinds 2000 prestigieuzer. Vooral in de GLS komt dat tot uiting, want vanaf dit model worden ook de spatbordverbreders in koetswerkkleur meegespoten en krijgt het model dorpelsierlijsten. De bumpers, de deurkrukken en de sierlijst rond de achterlichten zijn meegespoten vanaf de GLX. Mitsubishi dacht ook aan de chauffeur en hing het reservewiel -dat op de kofferdeur hangt- lager. Zo verbeterde het zicht naar achteren.