Een goede rijhouding zoeken is kinderspel omdat de bestuurderszetel en het stuur zich beiden in zowel hoogte als diepte laten verstellen. De wijzerplaat is conventioneel, met twee grote ronde klokken met cursieve letters op een zwarte achtergrond en een omlijsting in mat-chroom voor de aanduiding van het toerental en de snelheid. Opel heeft niet alleen aandacht gehad voor de materialen en de afwerking van de details (zo werd eindelijk iets gedaan aan de rubbertjes op de bedieningshendels aan het stuurwiel), ook de ergonomie werd niet uit het oog verloren. De centrale opgedeelde holle ronde knop voor het selecteren van de functies van het entertainment- en navigatiesysteem vergt wat gewenning, maar voor het overige zit alles daar waar we het verwachten, is de bediening een gemak en voelt alles degelijk aan.
De vijfdeurs is door de grotere laadopening en de verwijderbare hoedenplank steeds beter belaadbaar dan de vierdeurs. De koffer, die vrij regelmatig is van vorm, is dan ook goed toegankelijk en heeft een riante inhoud van 500l. De achterbank is asymmetrisch neerklapbaar en zorgt zo voor een toename van het laadvolume tot maximaal 1.360l. Het akoestisch comfort is van een hoog niveau omdat de klank van de motor nooit meer dan wat achtergrondgeluid wordt. Misschien is de motor voor een sportief gepositioneerd model als deze 3.2 zelfs iets te goed gedempt. Windgeruis is niet meer aanwezig dan bij een andere wagen, maar valt door het ontbreken van andere geluiden wat meer op. De noodzakelijk brede bandenmaat speelt eveneens wat meer rol- en rijgeluiden door.