Met de Combo Tour wil Opel een deel van de koek in het segment van de Ludospaces. Dat zijn de wagens voor personenvervoer die qua concept het midden houden tussen een monovolume en een polyvalente bestelwagen. Ze moeten borg staan voor veel ruimte, een lage gebruikskost en moeten het bestelwagengevoel zo veel mogelijk van zich afschudden. Het segment was in 2001 goed voor 2,7% van de markt (13.000 voertuigen), terwijl het in 2000 nog slechts 2,3% innam. De voornaamste spelers in het segment zijn de Citroën Berlingo, Peugeot Partner en Renault Kangoo, maar ook Fiat heeft met de Doblo een Ludospace in huis terwijl Ford volgend jaar dan weer met een concurrent, de Tourneo op basis van de eveneens nog te lanceren Transit Connect, op de proppen komt. De Duitse constructeur opteert voor een personenwagenversie van de bestelwagenversie van de Corsa, de Combo. De achterbank geeft recht op de toevoeging ‘Tour’.
Opel biedt de Combo Tour aan met drie motoren en in twee uitvoeringen. De benzinerijder krijgt de beschikking over een 1.6l viercilinder die 86pk sterk is bij 5.400t/min. en 135Nm laat optekenen bij 3.000t/min. De dieselrijders kunnen kiezen tussen de 1.7DI die bij 4.400t/min. 65pk sterk is en vanaf 2.000t/min. 130Nm laat optekenen of de 1.7DTI die aan hetzelfde toerental 10pk extra ontwikkelt en al vanaf 1.800t/min 165Nm trekkracht ter beschikking heeft. De basisuitvoering is (zoals de naam het zelf al zegt) de Base. Die kost in volgorde van bovenstaande motoren minstens 11.750 €, 12.700 € of 13.400 € en heeft standaard recht op frontale airbags, dubbele symmetrische achterdeuren, asymmetrisch neerklapbare achterbank, bagageafdekking en een zijdelingse schuifdeur aan de rechterkant. De rijkelijker uitgeruste Comfort wissel voor respectievelijk 13.100 €, 14.050 € of 14.750 € van eigenaar. Voor dat bedrag krijg je ten opzichte van de Base ABS met remkrachtverdeler, actieve hoofdsteunen vooraan, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische ruiten vooraan, radio/cdspeler, achteruitontdooiing, een bestuurderszetel die in de hoogte regelbaar is en een extra schuifdeur aan de bestuurderszijde. Citroën vraagt voor de Berlingo Break Multispace 2.0HDI 15.100 €, Fiat rekent 13.990 € voor de Doblo SX 1.9JTD en Renault verwacht 14.900 € voor de Kangoo 1.9DTI Privilège. Op het eerste zicht lijkt de Combo Tour daarmee aantrekkelijk geprijsd, maar alle opgesomde concurrenten hebben meer vermogen (Citroën 90pk, Renault 80pk en Fiat zelfs 103pk) en met uitzondering van Fiat moeten ze de Opel op uitrusting niets toegeven.