De Lucospace, met een lengte van 4,323m, een breedte van 1,685m en een hoogte van 1,792m, is afgeleid van de Corsa. Dat is in een oogopslag duidelijk omdat de snuit, en met name de motorkap met middenplooilijn en de lichtblokken met heldere lenzen en geïntegreerde richtingaanwijzers gewoon van de Corsa zijn overgenomen. Al de andere onderdelen, te beginnen bij de voet van de voorruit, zijn evenwel anders. De voorruit staat verticaler en is veel hoger dan bij het gewone model. Daarom werden de zijdeuren vooraan ook wat hoger. Beschermstrips op de flanken en grote ongespoten bumpers verminderen de gevoeligheid voor kleine aanrijdingen. De afwerking is stukken beter dan die van de vorige Combo die enkel in bestelwagenversie te krijgen was, maar toch steekt ze nog niet boven het gemiddelde uit. We noteerden minpunten voor de plaatsing van de rails voor de achterste schuifdeuren. Dat zijn aparte elementen die in het zwart zijn uitgevoerd en eigenlijk gewoon in de koets verankert worden. Daarvoor zijn er tegenwoordig elegantere oplossingen; een uitvoering in koetswerkkleur en een verzonken rail bijvoorbeeld. De aansluiting van de koetswerkpanelen was wel goed, maar de zichtbare lasnaden waren nogal slordigij onze Combo was evenwel één van de eerste productie-exemplaren dus dat zien we door de vingers.