Je kan voor het interieur van deze vierpersoons Cabriolet opteren uit beige of zwarte stof, of leder in rood zwart of beige. Net als in de andere Astra’s kan je de kleur van de middenconsole daaraan aanpassen. Je hebt keuze uit metaalgrijs of brons. De wijzerplaten in het dashboard zijn voorzien van een zacht-gelige achtergrondverlichting, zoals in de sportievere telgen uit het Astra-gamma.
Achter het stuurwiel is een goede rijhouding snel gevonden. De zetel is voldoende instelbaar en ook het stuurwiel doet het met een hoogte- en diepteverstelling. De zetels van de Astra zijn voorzien van een stevige vulling en zijprofielen die ook een wat sportievere rijstijl mogelijk maken. De constructeur zorgde ook achteraan voor een aangename binnenruimte. Haast vanzelfsprekend sneuvelde de middelste plaats daar, maar er blijft in breedte en beenruimte nog voldoende over voor 2 volwassenen. Voor de instap schuiven de zetels behoorlijk ver naar voor. Met de kap open kan je dus makkelijk achteraan plaatsnemen. Met de kap dicht gaat het wat moeilijker door de lage uitsnijding van het dak.
In een regenland als België is het belangrijk te benadrukken dat een Cabrio - ook met stoffen kap Ő een auto voor alle seizoenen is. Om te beginnen kan je met een Cabrio echt wel langer open rijden dan algemeen wordt aangenomenij Met de verwarming op en het windscherm geplaatst is het bij 15° net zo warm achter het stuur van een Cabrio als bij een andere wagen. Voor de koudere periodes voorzag Opel deze Astra van een drielagig vouwdak. Dat bestaat uit een slijtvaste buitenlaag (van geweven katoen, polyacryl en polyester), een isolerende binnenlaag uit polyester-fleece van 1cm dik en binnenbekleding van polyester dat met polyurethaan werd bekleed. Daarmee zouden de warmteisolerende eigenschappen vergelijkbaar zijn met die van wagens met een metalen dak. Wind- en omgevingsgeluiden dringen wel nog makkelijker tot het interieur door.
Omdat het dak van de Astra Cabrio volledig onder de gordellijn wegklapt neemt het uiteraard een hap uit de beschikbare kofferruimte. Toch blijft er nog 330 liter over. Genoeg om nog behoorlijk wat spulletjes te laden, maar let wel op de vorm. De opening is beperkt, waardoor bijv. een bak water niet in de koffer kan. Het metalen compartiment waarin het dak wordt opgeborgen maakt integraal deel uit van de structuur van de wagen. Die wordt daardoor uiteraard stijver, maar is wel vast. Je kan die ruimte dus ook niet benutten als de kap op de wagen zit. Je kan dan weer wel kleine objecten doorladen want een skiluik is voorzien.