Hoewel de Astra Coupé slechts in één afwerkingsniveau verkrijgbaar is, biedt de optielijst toch nog genoeg ruimte voor personalisatie. Vooral in de aankleding van het interieur. Je kan naast de standaardbekleding in beige of zwarte stof namelijk kiezen voor leder (in beide, zwart of rood) of een alcantara-leder combinatie (zilver-zwart). Eerder uitzonderlijk biedt Opel ook de mogelijkheid de kleur van de middenconsole binnen bepaalde combinatiemogelijkheden aan te passen. Het meer gebruikelijke zilver werd aangevuld met een bronstint. Achter het stuur is een goede rijhouding snel gevonden. Het stuurwiel is in de hoogte en de diepte verstelbaar, en beide voorzetels beschikken over een hoogteregeling. Lange mensen zullen ook de verlengbare zitting van de zetel weten te appreciëren. De toegang tot de achterbank is aanvaardbaar en beide voorzetels zijn van een geheugenfunctie voorzien, al haperde dat mechanisme wel eens op onze testwagen. De achterbank is uitzonderlijk ruim voor een Coupé in deze klasse. Naast de voet- en knieruimte is ook de hoofdruimte meer dan behoorlijk. Je moet al meer dan 1,80m zijn als je hier in de problemen wil komen.
De binnenafwerking, materiaalkeuze en afwerking zijn op niveau. Minpuntjes noteerden we voor de bedieningshendels aan het stuurwiel (die gaan nu al wel erg lang mee en schreeuwen om een nieuw ontwerp) en het ontbreken van een anti-carjacking-toets (vergrendeling van de deuren), ondanks een standaard aanwezige centrale deurvergrendeling met afstandsbediening.
Het motorgeluid dringt gedempt maar prettig klinkend tot het interieur door. Rem- koets- en rol- en rijgeluiden worden keurig weggefilterd. Rolgeluiden ondervinden daarbij achteraan wat minder weerstand. Bij hogere snelheden wordt rond de spiegels behoorlijk wat windruis gegenereerd. De verluchting, verwarming en ontwaseming zijn snel & krachtig. Airco is standaard en zorgt dus ook op zonnige dagen voor een aangename binnentemperatuur.
De koffer is 460 liter groot. De kofferopening heeft last van een typische conceptkwaal. De korte klep en de hoge bumper beperken de doorlaadhoogte. De Coupé heeft wel recht op een in ongelijke delen neerklapbare achterbank en een doorlaadluik Őskiluik zo u wil-. Al bij al hadden we in het aangename Opel-interieur het gevoel op stap te zijn met een Coupé die gebaseerd was op een wagen uit het M2-segment, terwijl de Astra toch in het M1 segment het mooie weer maakt.